Dagbladskrigen

Authors

  • Morten Blichmann

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1115

Abstract

Ud fra en markedsmæssig tilgangsvinkel til dagspressen beskriver Morten Blichmann i denne artikel den del af det danske dagbladsmar- ked, hvor den såkaldte dagbladskrig udspiller sig. Der sættes fokus på hovedaktørerne i krigen: Politikens Hus (Ekstra Bladet og Politiken), Det Berlingske Hus (BT og Berlingske Tidende) og Jyllands-Posten. Morten Blichmann diskuterer konsekvenserne af dagbladskrigen set i lyset af den oplagsmæssige nedgang i de seneste otte år for specielt formiddagsbladene, den skærpede konkurrence fra elektroniske me- dier og kampen om annoncørerne.

Downloads

Published

1998-09-03

How to Cite

Blichmann, M. (1998). Dagbladskrigen. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 14(28), 10 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1115