Dagbladskrigen
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1115Abstract
Ud fra en markedsmæssig tilgangsvinkel til dagspressen beskriver Morten Blichmann i denne artikel den del af det danske dagbladsmar- ked, hvor den såkaldte dagbladskrig udspiller sig. Der sættes fokus på hovedaktørerne i krigen: Politikens Hus (Ekstra Bladet og Politiken), Det Berlingske Hus (BT og Berlingske Tidende) og Jyllands-Posten. Morten Blichmann diskuterer konsekvenserne af dagbladskrigen set i lyset af den oplagsmæssige nedgang i de seneste otte år for specielt formiddagsbladene, den skærpede konkurrence fra elektroniske me- dier og kampen om annoncørerne.Downloads
Published
1998-09-03
How to Cite
Blichmann, M. (1998). Dagbladskrigen. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 14(28), 10 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1115
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.