Sportsjournalistik

  • Kirsten Frandsen

Abstract

Avisen befinder sig i en hård konkurrence med de elektroniske medier om publikums tid og opmærksomhed. I forbindelse med store sportsbe- givenheder er det i særlig grad tydeligt, idet TV og radio her har en ræk- ke mediemæssige fordele. Kirsten Frandsen analyserer i denne artikel, hvordan avisjournalistikken forsøger at tilpasse sig en tværmedial dimen- sion i sportspublikummets mediebrug. Forfatteren fremhæver markante forskelle i såvel publikums- som rolleopfattelse mellem to avisers dæk- ning af EM i damehåndbold i 1996. Endelig peger forfatteren på nogle centrale vanskeligheder for avisjournalistikken, hvis målet er at udvikle en selvstændig og kritisk sportsjournalistik.
Published
1998-09-03
How to Cite
Frandsen, K. (1998). Sportsjournalistik. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 14(28), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1112
Section
Articles