Sportsjournalistik
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1112Abstract
Avisen befinder sig i en hård konkurrence med de elektroniske medier om publikums tid og opmærksomhed. I forbindelse med store sportsbe- givenheder er det i særlig grad tydeligt, idet TV og radio her har en ræk- ke mediemæssige fordele. Kirsten Frandsen analyserer i denne artikel, hvordan avisjournalistikken forsøger at tilpasse sig en tværmedial dimen- sion i sportspublikummets mediebrug. Forfatteren fremhæver markante forskelle i såvel publikums- som rolleopfattelse mellem to avisers dæk- ning af EM i damehåndbold i 1996. Endelig peger forfatteren på nogle centrale vanskeligheder for avisjournalistikken, hvis målet er at udvikle en selvstændig og kritisk sportsjournalistik.Downloads
Published
1998-09-03
How to Cite
Frandsen, K. (1998). Sportsjournalistik. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 14(28), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1112
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.