Sportsjournalistik
Abstract
Avisen befinder sig i en hård konkurrence med de elektroniske medier om publikums tid og opmærksomhed. I forbindelse med store sportsbe- givenheder er det i særlig grad tydeligt, idet TV og radio her har en ræk- ke mediemæssige fordele. Kirsten Frandsen analyserer i denne artikel, hvordan avisjournalistikken forsøger at tilpasse sig en tværmedial dimen- sion i sportspublikummets mediebrug. Forfatteren fremhæver markante forskelle i såvel publikums- som rolleopfattelse mellem to avisers dæk- ning af EM i damehåndbold i 1996. Endelig peger forfatteren på nogle centrale vanskeligheder for avisjournalistikken, hvis målet er at udvikle en selvstændig og kritisk sportsjournalistik.
Published
1998-09-03
How to Cite
Frandsen, K. (1998). Sportsjournalistik. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 14(28), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v14i28.1112
Section
Articles
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.