Reklamer på Internet
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v13i27.1099Abstract
Internet rummer en række muligheder for at nå kolossale målgrupper via reklamering. Imidlertid peger Rigmor Kappel Schmidt på, at selv om handelen via Internet er ved at komme igang, går det ikke så godt for reklamer på Internet. Mange Internet-brugere oplever tilsendte reklamer som en aggressiv og utidig indtrængen, Og mediets muligheder for inter- aktion og kommunikation åbner op for, at modstanden mod reklamer kan komme direkte til orde. Den særlige "netiquette" lader til at regulere utidig indtrængen. Scenariet i fremtiden kan blive, at de som ønsker at sælge noget, pænt må sætte sig og afvente, at kunderne kommer af sig selv. Lad kunderne definere deres behov og forsøg derefter at leve op til det.Downloads
Published
1997-09-03
How to Cite
Schmidt, R. K. (1997). Reklamer på Internet. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 13(27), 12 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v13i27.1099
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.