Vejkort til Informationsmotorvejen. En medietypologi for informationstrafikmønstre på Internet
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v13i27.1098Abstract
Internet er - som medie betragtet - et overordentligt komplekst fænomen. Det aktualiserer behovet for en typologi over Nettets mange og meget forskelligartede informationstjenester og kommunikationsformer. I den- ne artikel præsenterer Jens F. Jensen et udkast til en sådan klassifika- tion af Internet-tjenester. Først introduceres en mulig typologi for nye computerbaserede netmedier; og endelig bliver der draget forskellige konklusioner om Internet som medie og det aktuelle medielandskab, bl.a. ud fra begreber som "push media" og "pull media". Målet med artiklen er dobblet: Dels på et forholdsvist grundlæggende niveau at introducere til Internets mange forskellige tjenester. Dels at etablere en mulig beskrivel- sesramme for forståelsen af Internet - som medie.Downloads
Published
1997-09-03
How to Cite
Jensen, J. F. (1997). Vejkort til Informationsmotorvejen. En medietypologi for informationstrafikmønstre på Internet. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 13(27), 16 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v13i27.1098
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.