Audiovisuel formidling

Authors

  • Lennard Højbjerg

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v12i25.1077

Abstract

I de senere år er formidling i skrift, levende billeder og tale blevet en del af undervisningen på landets universiteter. Men hvilken betydning har av-formidlingen i en akademisk sammenhæng? Er det videnskabsba- seret undervisning? Eller blot anvendt film- og mediekunskab? Er det en (medie-)pædagogisk diciplin? I denne artikel diskuterer Lennard Højbjerg formidlingsdiciplinens videnskabelige status og i forlængelse heraf, giver han sit bud på, hvordan audiovisuel formidling og humanistisk teori kan indgå i en hensigtsmæssig syntese. Betragtningerne er dannet ud fra Lennard Højbjergs egne erfaringer som underviser og forsker på Institut for Film- & Medievidenskab, Københavns Universitet.

Downloads

Published

1996-09-03

How to Cite

Højbjerg, L. (1996). Audiovisuel formidling. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 12(25), 12 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v12i25.1077