Mediernes magt eller magtens medier? Mediernes udvikling i Italien i 80´erne og 90´erne
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v12i25.1071Abstract
Videocrazia - TV-magt - et er nøgleord i italiensk mediepolitik. I Italien er medierne og den politiske magt tæt sammenvævet. Cecchini fortæller de italienske mediers historie fra 70´ernes cowboy-deregulering til mediemag- naten Berlusconis fremkomst i 80´erne og forvandling til politiker, partiejer og ministerpræsident i 90´erne. Han beskriver kampene og sejrene på det liberaliserede TV-marked, TVs politiske betydning bl.a. i Berlusconis valg- kamp, og den manglende politiske mulighed for at gribe ind overfor mono- poldannelse. Artiklen rummer også et rids af udviklingen i den trykte pres- se, radio og film og et kig ind i fremtiden for de italienske medier.Downloads
Published
1996-09-03
How to Cite
Cecchini, L. (1996). Mediernes magt eller magtens medier? Mediernes udvikling i Italien i 80´erne og 90´erne. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 12(25), 11 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v12i25.1071
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.