Undervisningsteknologi - et centralt område i 90´erne

Authors

  • Jørgen Bang
  • Bo Fibiger

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i12.1033

Abstract

EF vil i det næste 10-år satse enorme summer på udviklingen af undervis- ningsteknologi, det er baggrunden for Jørgen Bangs og Bo Fibigers intro- duktion til de nyeste initiativer på området. Samtidig præsenteres nogle af de pædagogiske, indlæringsmæssige og økonomiske evalueringskriterier, som bl.a. Britisk Open University benytter, når de skal vælge undervis- ningsteknologi til et uddannelsesforløb. Sidste halvdel af artiklen orienterer om en række projekter, som er under- vejs i Danmark - og da de to forfattere er ansat på Aarhus Universitet drejer der sig især om lokale initiativer. Forbindelsen mellem undervisningsteknologi, kommunikation og medie- forskning tages op til slut i artiklen.

Downloads

Published

1989-09-02

How to Cite

Bang, J., & Fibiger, B. (1989). Undervisningsteknologi - et centralt område i 90´erne. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(12), 27 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i12.1033