Undervisningsteknologi - et centralt område i 90´erne
Abstract
EF vil i det næste 10-år satse enorme summer på udviklingen af undervis- ningsteknologi, det er baggrunden for Jørgen Bangs og Bo Fibigers intro- duktion til de nyeste initiativer på området. Samtidig præsenteres nogle af de pædagogiske, indlæringsmæssige og økonomiske evalueringskriterier, som bl.a. Britisk Open University benytter, når de skal vælge undervis- ningsteknologi til et uddannelsesforløb. Sidste halvdel af artiklen orienterer om en række projekter, som er under- vejs i Danmark - og da de to forfattere er ansat på Aarhus Universitet drejer der sig især om lokale initiativer. Forbindelsen mellem undervisningsteknologi, kommunikation og medie- forskning tages op til slut i artiklen.
Published
1989-09-02
How to Cite
Bang, J., & Fibiger, B. (1989). Undervisningsteknologi - et centralt område i 90´erne. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(12), 27 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i12.1033
Section
Articles
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.