Undervisningsteknologi - et centralt område i 90´erne
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i12.1033Abstract
EF vil i det næste 10-år satse enorme summer på udviklingen af undervis- ningsteknologi, det er baggrunden for Jørgen Bangs og Bo Fibigers intro- duktion til de nyeste initiativer på området. Samtidig præsenteres nogle af de pædagogiske, indlæringsmæssige og økonomiske evalueringskriterier, som bl.a. Britisk Open University benytter, når de skal vælge undervis- ningsteknologi til et uddannelsesforløb. Sidste halvdel af artiklen orienterer om en række projekter, som er under- vejs i Danmark - og da de to forfattere er ansat på Aarhus Universitet drejer der sig især om lokale initiativer. Forbindelsen mellem undervisningsteknologi, kommunikation og medie- forskning tages op til slut i artiklen.Downloads
Published
1989-09-02
How to Cite
Bang, J., & Fibiger, B. (1989). Undervisningsteknologi - et centralt område i 90´erne. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(12), 27 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i12.1033
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.