Drømmefabrikken

  • Paulo Affonso Grisolli

Abstract

Som mangeårig producent af telenovelaer både i Brasilien og Portugal, kender Grisolli alle sider af telenovelaen: Novelaen som de fattiges drøm om rigdom og succes, novelaen som et redskab i TV-kanalernes kamp om seerne, som exportvare, som glansbillede under det brasillianske dik- tatur, som industriprodukt og som politisk igangsætter. I denne artikel be- skriver Grisolli sine erfaringer med gode og dårlige sider af telenovela- fascinationen i Latinamerika og præsenterer en ny genre, som er på vej frem i Brasilien, mini-serien. Artiklen er Grisollis foredrag på Folkekirkens Nødhjælps Konference om TV og Video i Latinamerika, november 1992.
Published
1994-09-01
How to Cite
Grisolli, P. (1994). Drømmefabrikken. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 10, 4 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v10i0.1002