Musikvideo og tilskuer: Fjernsyn, ideologi og drøm

  • Marsha Kinder

Abstract

Denne artikel af Marcha Kinder er allerede en klassiker. I næsten al litteratur om musikvideoer henvises der til den - også herhjemme. Det er især hendes typologi over musikvideoerne, som der refereres til, mens artiklens percep- tionspsykologiske sammenligninger mellem musikvideoer og drømme næsten ikke har været inddraget i debatten. Marcha Kinder har arbejdet med medier i en årrække og udgav sammen med Beverle Houston "Self and Cinema A Transformalist Perspective" /(Redgrave Publishing Vompany) i 1980. Artiklen "Musikvideo og tilskuer" er oversat i sin helhed fra "Music Video and the Spectator": Television, Ideology and Dream, Film Quarterly, vol. XXXVIII, no. I 1984 af Jim Høyer.
Published
1987-08-27
How to Cite
Kinder, M. (1987). Musikvideo og tilskuer: Fjernsyn, ideologi og drøm. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 3(6), 28 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v3i6.753