Musikvideo og tilskuer: Fjernsyn, ideologi og drøm
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v3i6.753Abstract
Denne artikel af Marcha Kinder er allerede en klassiker. I næsten al litteratur om musikvideoer henvises der til den - også herhjemme. Det er især hendes typologi over musikvideoerne, som der refereres til, mens artiklens percep- tionspsykologiske sammenligninger mellem musikvideoer og drømme næsten ikke har været inddraget i debatten. Marcha Kinder har arbejdet med medier i en årrække og udgav sammen med Beverle Houston "Self and Cinema A Transformalist Perspective" /(Redgrave Publishing Vompany) i 1980. Artiklen "Musikvideo og tilskuer" er oversat i sin helhed fra "Music Video and the Spectator": Television, Ideology and Dream, Film Quarterly, vol. XXXVIII, no. I 1984 af Jim Høyer.Downloads
Published
1987-08-27
How to Cite
Kinder, M. (1987). Musikvideo og tilskuer: Fjernsyn, ideologi og drøm. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 3(6), 28 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v3i6.753
Issue
Section
Articles
License
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.