Kommentar: Et indblik i forskningskortlægningen 'Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen'

Forfattere

  • Camilla Børup Dyssegaard
  • Michael Søgaard Larsen

Resumé

Forskningskortlægningen Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen er udarbejdet på baggrund af en samarbejdskontrakt mellem Ministeriet for Børn og Undervisning og Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet (DCU). På baggrund af forskningskortlægningen ved vi nu, at elever med særlige behov kan inkluderes i almenundervisningen med positivt fagligt og socialt udbytte, og at elever uden særlige behov kan have positivt fagligt og socialt udbytte, når elever med særlige behov inkluderes. 65 studier indgår i den endelige forskningskortlægning. Der er tale om første fase af en undersøgelse, der afsluttes sidst på året med en forskningssyntese.

Downloads

Publiceret

2022-01-04

Citation/Eksport

Børup Dyssegaard, C., & Søgaard Larsen, M. (2022). Kommentar: Et indblik i forskningskortlægningen ’Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen’. Paideia, (4), 51–57. Hentet fra https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/129418