Kommentar: Et indblik i forskningskortlægningen 'Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen'
Resumé
Forskningskortlægningen Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen er udarbejdet på baggrund af en samarbejdskontrakt mellem Ministeriet for Børn og Undervisning og Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet (DCU). På baggrund af forskningskortlægningen ved vi nu, at elever med særlige behov kan inkluderes i almenundervisningen med positivt fagligt og socialt udbytte, og at elever uden særlige behov kan have positivt fagligt og socialt udbytte, når elever med særlige behov inkluderes. 65 studier indgår i den endelige forskningskortlægning. Der er tale om første fase af en undersøgelse, der afsluttes sidst på året med en forskningssyntese.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.