Hvert fag, sin forståelse – og sit sprog

fagspecifik sprogbaseret undervisning med SFL

Forfattere

  • Grethe Kjær Jacobsen
  • Ruth Mulvad
  • Anette Vestergaard Nielsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138183

Referencer

Andersen, M.S. (2019). Skoven forandrer sig. I: Xplore Natur/teknologi 6. klasse. København: GO Forlag. I: Jacobsen & Mulvad 2022, s. 52.

Andersen, T.H. & Holsting, A.E.M. (2015). Teksten i grammatikken. Odense: Syddansk Universitetsforlag.

Børne- og Undervisningsministeriet (2019). Natur/teknologi. Faghæfte 2019. København: Børne- og Undervisningsministeriet.

Christie, F. & Maton, K. (red.) (2011). Disciplinarity. London: Continuum.

de Oliveira, L.C. & Schleppegrell, M. (2015). Focus on grammar and meaning. Oxford: Oxford University Press.

Ditlevsen, T. (1948). En æggesnaps. I: Dommeren. København: Anthenaeum.

Halliday, M.A.K. (1993). Towards a language-based theory of learning. Linguistics and Education, 5 (2), 93-116. Lokaliseret d. 29. januar 2023. doi.org/10.1016/0898-5898(93)90026-7.

Halliday, M.A.K. & Matthiessen, C.M.I.M. (2014). Halliday’s introduction to functional grammar. Abingdon: Routledge.

Jacobsen, G.K. & Mulvad, R. (2022). Ind i naturfag. Fra tekster til naturfaglig kompetence. København: Akademisk Forlag.

Mulvad, R. (2012). Sprog i skole. Læseudviklende undervisning i alle fag. København: Akademisk Forlag.

Publiceret

2023-06-19

Citation/Eksport

Kjær Jacobsen, G., Mulvad, R., & Vestergaard Nielsen, A. (2023). Hvert fag, sin forståelse – og sit sprog: fagspecifik sprogbaseret undervisning med SFL. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 29(76). https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138183