Samspil – sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning

Forfattere

  • Michael Svendsen Pedersen Roskilde Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128650

Nøgleord:

Sprogdidaktik, Andetsprogsundervisning

Resumé

Resumé

Forfatterbiografi

Michael Svendsen Pedersen, Roskilde Universitet

Lektor emeritus 

Referencer

Benson, P. & Nunan, D. (red.) (2005). Learners’ Stories: Difference and Diversity in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Block, D. (2003). The Social Turn in Second Language Acquisition. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Brouwer, C. E. & Nielsen, A. (2003). At lære dansk som andetsprog i praksis. I: Asmuß, B. & Steensig, J. (red.), Samtalen på arbejde. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Dörnyei, Z. (2009/2010). The motivational Self System. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, Language Identity and the L2 Self. Bristol: Multilingual Matters.

Long, M. (2015). Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. Chichester: Wiley Blackwell.

Norton, B. (2013). Identity and Language Learning. Bristol: Multilingual Matters.

Pedersen, M. S. (2007). På vej med sproget. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Pedersen, M. S. (2015). Taskbaseret kommunikativ sprogundervisning. I: Gregersen, A. S. (red.), Sprogfag i forandring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Pedersen, M. S. (2016). Sprog på og til arbejdspladsen. I: Kindenberg, B. (red.), Flerspråkighet som resurs. Stockholm: Liber.

Sandwall, K. (2013). Att hantera praktiken. Göteborg: Göteborgs Universitet.

Tranekjær, L. & Kirkebæk, M. J. (2017). Praktik i praksis – et arrangeret møde med dansk arbejdskultur? Sprogforum, 64, 77-91.

van Lier, L. (2004). The Ecology and Semiotics of Language Learning. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.

Downloads

Publiceret

2018-12-12

Citation/Eksport

Svendsen Pedersen, M. (2018). Samspil – sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(66), 15–23. https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128650