Elevers hjemmesprog: Ven eller fjende?

Forfattere

  • Patricia Chow
  • Zarina Khan
  • Padma Sastri
  • Alison Shirashi
  • Lisa Leoni
  • Sarah Cohen
  • Jim Cummins

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v14i43.114527

Resumé

Kulturel og sproglig mangfoldighed er blevet det normale i skoler i større byer i Nordamerika, Europa og Australien. For eksempel har mere end 50 % af eleverne i Toronto og Vancouver en ikke-engelsktalende baggrund, og i andre større canadi- ske byer findes der også store grupper elever der repræsenterer en kulturel og sprog- lig forskellighed. (...)

Downloads

Publiceret

2008-10-01

Citation/Eksport

Chow, P., Khan, Z., Sastri, P., Shirashi, A., Leoni, L., Cohen, S., & Cummins, J. (2008). Elevers hjemmesprog: Ven eller fjende?. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 14(43), 34–43. https://doi.org/10.7146/spr.v14i43.114527