Læringsrum for integration og social retfærdighed: Succeshistorier fra elever med indvandrerbaggrund og skolesamfund i fire nordiske lande
Nøgleord:
Integration, social retfærdighed, elever med indvandrerbaggrund, skolesamfund i Finland, Island, Norge og SverigeResumé
Forskning i forskellige multikulturelle samfund og skoler i de seneste årtier har vist, at mange indvandrere og indvandrerbørn er marginaliserede. Dette har været et incitament for en række publikationer i de seneste årtier om skoleudvikling, læseplaner, pædagogik, skoleledelse, læreruddannelse og andre emner relateret til skole og uddannelse i multikulturelle kontekster. Forskningen har også vist eksempler på god praksis i sådanne sammenhænge,2 og i denne artikel vil vi præsentere et projekt som drejer sig om succeshistorier på dette område i Norden.Downloads
Publiceret
2015-12-16
Citation/Eksport
Ragnarsdóttir, H., & Kulbrandsstad, L. A. (2015). Læringsrum for integration og social retfærdighed: Succeshistorier fra elever med indvandrerbaggrund og skolesamfund i fire nordiske lande. Sprog I Norden, 46(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/sin/article/view/22808
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Forfatterne og Netværket for sprognævnene har ophavsret til de artikler og anmeldelser der bringes i tidsskriftet.