The structural boundary of the market

Authors

  • Joachim Schmidt Wiewiura

Abstract

Formålet med denne artikel er at argumentere for, at der findes en strukturel grænse for markedsbegrebet, som bør blive skitseret før normative overvejel-ser og hensyn, der relaterer sig til markedet, er, og kan være, tilstrækkelig mobiliseret. Jeg argumenterer, for at der ved begrebslig analyse af markedet kan blive tilvejebragt en grænse for dets praktiske udbredelse, som sjældent er diskuteret i litteraturen. Denne grænse må blive klargjort før, en diskussion angående markedets etiske regler kan igangsættes. Således skaber denne artikel et forsøg på at klargøre sådan en grænse i hvilken ét af kriterierne er usikkerhed.

Downloads

Published

2014-12-05

How to Cite

Schmidt Wiewiura, J. (2014). The structural boundary of the market. Journal of Media, Cognition and Communication, 2(2). Retrieved from https://tidsskrift.dk/mef-journal/article/view/28679

Issue

Section

Artikler