Lavbudgetsinnovation: New Danish Screen og Shoot It

Authors

  • Niels Jakob Kyhl Jørgensen

Abstract

Denne artikel undersøger udviklingen af støtteordningen New Danish Screen (NDS) fra etableringen i 2003 og inden for rammerne af tre forskellige Filmaftaler. Artiklen fokuserer særligt på, hvordan ordningen, der skal fordre innovation og talentudvikling, selv har søgt en innovativ tilgang ved løbende at justere sin praksis og eksperimentere med alternative støtteformer. Som casestudie undersøges kortfilmsinitiativet Shoot It, søsat af NDS som en måde at fordre innovation ved at tilbyde filmskabere uforbeholden frihed. Artiklen finder, baseret på feedback fra alle involverede, at denne støtteform med fordel kan benyttes som supplement – ikke alternativ – til den mere traditionelle konsulentmodel.

Downloads

Published

2014-12-05

How to Cite

Kyhl Jørgensen, N. J. (2014). Lavbudgetsinnovation: New Danish Screen og Shoot It. Journal of Media, Cognition and Communication, 2(2). Retrieved from https://tidsskrift.dk/mef-journal/article/view/28678

Issue

Section

Artikler