The structural boundary of the market
Resumé
Formålet med denne artikel er at argumentere for, at der findes en strukturel grænse for markedsbegrebet, som bør blive skitseret før normative overvejel-ser og hensyn, der relaterer sig til markedet, er, og kan være, tilstrækkelig mobiliseret. Jeg argumenterer, for at der ved begrebslig analyse af markedet kan blive tilvejebragt en grænse for dets praktiske udbredelse, som sjældent er diskuteret i litteraturen. Denne grænse må blive klargjort før, en diskussion angående markedets etiske regler kan igangsættes. Således skaber denne artikel et forsøg på at klargøre sådan en grænse i hvilken ét af kriterierne er usikkerhed.Downloads
Publiceret
2014-12-05
Citation/Eksport
Schmidt Wiewiura, J. (2014). The structural boundary of the market. Tidsskrift for Medier, Erkendelse Og Formidling, 2(2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mef-journal/article/view/28679
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Creative Commons: CC by-nc-nd