Åbent call for artikler
DJES – Danish Journal of Education Studies – er en platform for undersøgelser og diskussioner af uddannelsesvidenskabelige problemstillinger vedrørende uddannelse og læring set i en samfundsmæssig kontekst, herunder eksempelvis organisatoriske, ledelsesmæssige, forvaltningsmæssige, styringsmæssige og videnspolitiske perspektiver på den uddannelse, pædagogik, undervisning og kompetenceudvikling, som individer indgår i, samt på spændingsfeltet mellem samfund og individ på både lokalt, nationalt og transnationalt niveau.
DJES har hjemme på Afdeling for Uddannelsesvidenskab, DPU, Aarhus Universitet, men byder bidrag fra andre afdelinger, institutter og institutioner samt internationale bidrag velkommen.
Tidsskriftet rummer en sektion for peer-reviewede forskningsbidrag og en sektion for mere bredt formidlingsrettede bidrag, inklusiv ”in spe artikler”, der minder om forskningsartikler men ikke undergår fagfællebedømmelse.
Vi indkalder hermed bidrag til begge sektioner.
Deadlines:
Abstract indsendes senest den 1. januar 2026.
Artikel til dette call indsendes inden den 1. marts 2026.
Andre bidrag er altid velkomne løbende
Dobbeltblind peer-review udføres april og maj 2026.