https://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/issue/feedTidsskrift for Landøkonomi2024-12-03T13:37:59+01:00Henning Otte Hansenhoh@ifro.ku.dkOpen Journal Systemshttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150224Forsidestof2024-10-16T13:02:11+02:00Ukendthoh@ifro.ku.dk<p>Forsidestof</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150225Redaktionelt forord: Magten i fødevareværdikæden – fra jord til bord.2024-10-16T13:05:35+02:00H. Hansenhoh@ifro.ku.dk<p>Redaktionelt forord:<br>Magten i fødevareværdikæden – fra jord til bord.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150226Konkurrencen mellem mærkevarer og detaillisters egne mærker: En empirisk undersøgelse af danske vareleverandørers perspektiver.2024-10-16T13:08:18+02:00M. Bjerrehoh@ifro.ku.dk<p>Konkurrencen mellem mærkevarer og detaillisters egne mærker:<br>En empirisk undersøgelse af danske vareleverandørers perspektiver.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150227Detaillisters multiple roller i dagligvarekanalen.2024-10-16T13:10:33+02:00M. Bjerrehoh@ifro.ku.dk<p>Detaillisters multiple roller i<br>dagligvarekanalen.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150228Større kæder skaber både større standardisering og særpræg.2024-10-16T13:12:15+02:00J. Nielsenhoh@ifro.ku.dk<p>Større kæder skaber både større<br>standardisering og særpræg.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150229Detailhandlens rolle og ansvar for fremtidens plantebaserede convenience – set fra producentperspektivet.2024-10-16T13:14:56+02:00M. Hansenhoh@ifro.ku.dk<p>Detailhandlens rolle og ansvar for fremtidens plantebaserede<br>convenience – set fra producentperspektivet.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150230Betydningen af detailkædernes egne mærker (private labels) i Norge.2024-10-16T13:18:55+02:00J. Ingerødhoh@ifro.ku.dkR. Røtneshoh@ifro.ku.dkH. Hansen.hoh@ifro.ku.dk<p>Betydningen af detailkædernes egne<br>mærker (private labels) i Norge.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomihttps://tidsskrift.dk/tidsskriftlandoekonomi/article/view/150231Fødevaredetailhandlen: Markedsmagt og position.2024-10-16T13:22:07+02:00H. Hansenhoh@ifro.ku.dk<p>Fødevaredetailhandlen:<br>Markedsmagt og position.</p>2024-12-03T00:00:00+01:00Copyright (c) 2024 Tidsskrift for Landøkonomi