En musikstuderendes oplevelser med baby-bongo

Forfattere

  • Lotte W. Skyt

DOI:

https://doi.org/10.7146/tdm.v3i2.162667

Nøgleord:

Musikundervisning, Spædbørn, Dans, Bevægelse, Rasleæg, Klokkespil

Resumé

Min undervisning af spædbørn og deres forældre

Da jeg var så heldig sidste år at få tilbudt et job som baby-bongounderviser, var jeg ikke sen til at sige ja tak, fordi jeg derved ville kunne mærke undervisningens virkning ganske tæt på. Jeg havde ikke tidligere arbejdet med spædbørn, så jeg måtte i gang med at finde materiale og et repertoire som tog hensyn til den aldersgruppes mentale og motoriske udvikling. Ligeledes var det et godt udgangspunkt for en kreativ proces i forbindelse med specialeskrivningen, så jeg både rent teoretisk, men også praktisk kunne se på den musikalske udvikling hos de små.

Referencer

Hargreaves, David J.(1986) The Developemental Psychology of Music. Cambridge University Press.

Marstal, Inge et al. (2003) Mine første salmer , Frederiksberg: Københavns stiftscentral.

Piaget, Jean (1969) Barnets psykiske udvikling . København: Hans Reitzels forlag.

Stern, Daniel N.(1995) Barnets interpersonelle univers . Kø-benhavn: Hans Reitzels forlag.

Stern, Daniel N. (1998) De første 6 måneder. København: Hans Reitzels forlag.

Downloads

Publiceret

2006-11-15

Citation/Eksport

W. Skyt, L. (2006). En musikstuderendes oplevelser med baby-bongo. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 3(2), 3–6. https://doi.org/10.7146/tdm.v3i2.162667