En musikstuderendes oplevelser med baby-bongo
DOI:
https://doi.org/10.7146/tdm.v3i2.162667Nøgleord:
Musikundervisning, Spædbørn, Dans, Bevægelse, Rasleæg, KlokkespilResumé
Min undervisning af spædbørn og deres forældre
Da jeg var så heldig sidste år at få tilbudt et job som baby-bongounderviser, var jeg ikke sen til at sige ja tak, fordi jeg derved ville kunne mærke undervisningens virkning ganske tæt på. Jeg havde ikke tidligere arbejdet med spædbørn, så jeg måtte i gang med at finde materiale og et repertoire som tog hensyn til den aldersgruppes mentale og motoriske udvikling. Ligeledes var det et godt udgangspunkt for en kreativ proces i forbindelse med specialeskrivningen, så jeg både rent teoretisk, men også praktisk kunne se på den musikalske udvikling hos de små.
Referencer
Hargreaves, David J.(1986) The Developemental Psychology of Music. Cambridge University Press.
Marstal, Inge et al. (2003) Mine første salmer , Frederiksberg: Københavns stiftscentral.
Piaget, Jean (1969) Barnets psykiske udvikling . København: Hans Reitzels forlag.
Stern, Daniel N.(1995) Barnets interpersonelle univers . Kø-benhavn: Hans Reitzels forlag.
Stern, Daniel N. (1998) De første 6 måneder. København: Hans Reitzels forlag.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Man må linke til og downloade artiklen, men ikke distribuere den kommercielt.