Positiv relationserfaring for børn i musikterapi

Forfattere

  • Ingrid Irgens-Møller
  • Maiken Bjerg

DOI:

https://doi.org/10.7146/tdm.v1i2.159562

Nøgleord:

Musikterapi, Autisme, Udviklngsforstyrrelse, Opmærksomhedsforstyrrelse, Terapeutiske teknikker

Resumé

Følgende artikel er skrevet pä baggrund af et foredrag holdt pä Den Anden Danske Musikterapikonference ved Brandbjerg Højskole, august 2003. I artiklen beskriver vi først målgruppen - børn med en dobbelt diagnose, som rummer både kognitive/ opmærksomhedsproblemer og tilknytnings- eller relationsproblemer. Herefter beskriver vi, gennern eksempler og casevignetter, vores arbejde med disse børn, med udgangspunkt i Daniel Stern’s 5 selvområder.

Downloads

Publiceret

2004-11-01

Citation/Eksport

Irgens-Møller, I., & Bjerg, M. (2004). Positiv relationserfaring for børn i musikterapi. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 1(2), 4–14. https://doi.org/10.7146/tdm.v1i2.159562