Når forskning bliver klinisk anvendelig

Forfattere

  • Hilde Skrudland

DOI:

https://doi.org/10.7146/tdm.v9i1.159165

Nøgleord:

musikterapi, autisme, autismeforskning, anvendt forskning

Resumé

Jeg er ikke ansat til at lave forskning på min arbejdsplads. Jeg har heller ikke tid i mit arbejde til at opsøge, finde, læse og forholde mig til al den internationale forskning og dokumentation, der er om musikterapi til børn med ASF. Det var derfor en gave for mig at læse lektor Ulla Holcks artikel i Tidsskriftet Dansk Musikterapi: Forskning i musikterapi – børn med en Autisme Spektrum Forstyrrelse (TDM 2011, 2).

Jeg vil i det følgende sammenstille en case fra mit arbejde med den forskningsmæssige dokumentation for evidens, der præsenteres i Holcks artikel. Målet hermed er at vise, hvordan forskning kan inddrages og præsenteres med udgangspunkt i kliniske eksempler, hvilket vil underbygge de resultater, jeg ser i mit arbejde. At kunne sige: ”Jeg ser det virker – og det understøttes af forskning”.

Referencer

Holck, U. (2011): Forskning i musikterapi – børn med en Autisme Spektrum Forstyrrelse. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 8(2), 27-35.

Downloads

Publiceret

2012-05-15

Citation/Eksport

Skrudland, H. (2012). Når forskning bliver klinisk anvendelig. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 9(1), 24–26. https://doi.org/10.7146/tdm.v9i1.159165