Stafetten

Forfattere

  • Mathias Granum

DOI:

https://doi.org/10.7146/tdm.v12i1.158438

Nøgleord:

musikterapi, flygtningebørn, skoleparathed, traumearbejde, uhygge-lege, mestring

Resumé

For folk, der ikke kender til musikterapi, men måske er bekendt med afspændingsprogrammer som MusiCure, kan der være en forestilling om, at musikterapi har at gøre med at skabe smukke og beroligende lyduniverser. I mit arbejde med udsatte flygtningebørn går jeg imidlertid ofte i den modsatte grøft: jeg anvender musik, der stimulerer vores alarmberedskab.

Musikterapeut Mathias Granum fortæller om sine erfaringer med musik, fantasi og leg med flytningebørn i Projekt Skoleparathed, et projekt i Integrationsnet – En del af Dansk Flygtningehjælp.

Downloads

Publiceret

2015-05-15

Citation/Eksport

Granum, M. (2015). Stafetten. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 12(1), 22–23. https://doi.org/10.7146/tdm.v12i1.158438