Stafetten
DOI:
https://doi.org/10.7146/tdm.v12i1.158438Nøgleord:
musikterapi, flygtningebørn, skoleparathed, traumearbejde, uhygge-lege, mestringResumé
For folk, der ikke kender til musikterapi, men måske er bekendt med afspændingsprogrammer som MusiCure, kan der være en forestilling om, at musikterapi har at gøre med at skabe smukke og beroligende lyduniverser. I mit arbejde med udsatte flygtningebørn går jeg imidlertid ofte i den modsatte grøft: jeg anvender musik, der stimulerer vores alarmberedskab.
Musikterapeut Mathias Granum fortæller om sine erfaringer med musik, fantasi og leg med flytningebørn i Projekt Skoleparathed, et projekt i Integrationsnet – En del af Dansk Flygtningehjælp.
Downloads
Publiceret
2015-05-15
Citation/Eksport
Granum, M. (2015). Stafetten. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 12(1), 22–23. https://doi.org/10.7146/tdm.v12i1.158438
Nummer
Sektion
Stafetten
Licens
Man må linke til og downloade artiklen, men ikke distribuere den kommercielt.