Input fra en oplevelsesmedarbejder

Forfattere

  • Nanna Højlund Smalbro

DOI:

https://doi.org/10.7146/tdm.v13i1.158305

Nøgleord:

oplevelsesmedarbejder, plejecenter, ældre, demens, tværfagligt samarbejde

Resumé

En oplevelse har til sigte at skabe et kort eller længevarende aftryk hos borgerne, som betyder en positiv ændring i borgers sindstilstand og/eller fysiske velbefindende. Oplevelser skal primært skabes i de nære hverdagsrutiner og sekundært som større arrangementer. Den enkelte oplevelse kan og skal ikke målrettes alle – men alle skal have en følelse af, at der er oplevelser, der passer til dem”.

Musikterapeut Nanne Højlund Smalbro beretter fra sin ansættelses som oplevelsesmedarbejder i Sundhed & Omsorg i Aarhus Kommune.

Downloads

Publiceret

2016-05-15

Citation/Eksport

Smalbro, N. H. (2016). Input fra en oplevelsesmedarbejder. Tidsskriftet Dansk Musikterapi, 13(1), 11–13. https://doi.org/10.7146/tdm.v13i1.158305