Mødeøjeblikke i indre landskaber
DOI:
https://doi.org/10.7146/tdm.v16i2.158175Nøgleord:
PROMUSA, Musikpsykologi, børn, funktionsnedsættelser, regulering, interview, musikterapiResumé
PROMUSA, Professionsrettet musikanvendelse, er en toårig deltidsuddannelse på Aalborg Universitet i København, sammensat af enkeltfag fra den treårige bacheloruddannelse i musikterapi. Denne artikel er en opsummering af forfatterens 2. semesters projektrapport i faget musikpsykologi.
Referencer
Bonde, L. O. (2011, 2. oplag). Musik og Menneske. Introduktion til musikpsykologi. Samfundslitteratur.
Christensen, E. (2014). Hjerneforskningen og dens relevans for musikterapien. I L. O.Bonde, MUSIKTERAPI. Teori, Uddannelse, Praksis,
Forskning. En håndbog om musikterapi i Danmark, s. 64 – 809. Forlaget Klim.
Hart, S. (2010, 3. oplag). Den følsomme hjerne. Hans Reitzels Forlag.
Hart, S. (2017, 8. oplag). Hjerne, samhørighed, personlighed: introduktion til neuroaffektiv udvikling. Hans Reitzels Forlag.
Hart, S. (2018, 3. oplag). Makro- og mikroregulering. Neuroaffektiv udviklingspsykologi 1. Hans Reitzels Forlag.
Hart, S. (2018, 3. oplag). Fra tilknytning til mentalisering. Neuroaffektiv udviklingspsykologi 2. Hans Reitzels Forlag.
Hart, S. (2018, 3. oplag). De neuroaffektive kompasser. Neuroaffektiv udviklingspsykologi 3. Hans Reitzels Forlag.
Hart, S. (2017). Introduktion til neuroaffektive processer i musikterapi. I C. Lindvang og B. D. Beck (red.), Musik, krop og følelser. Neuroaffektive processer i musikterapi, s. 53 – 78. Frydenlund Academic.
Holck, U. (2014). Kommunikativ musikalitet - et grundlag for musikterapeutisk praksis. I: L. O. Bonde, MUSIKTERAPI. Teori, Uddannelse,
Praksis, Forskning. En håndbog om musikterapi i Danmark (s. 130 – 137). Forlaget Klim.
Holck, U. (2017). Musikterapi med børn og unge voksne med svær autismeforstyrrelse. I C. Lindvang og B. D. Beck. Musik, krop og følelser.
Neuroaffektive processer i musikterapi, s. 104– 119. Frydenlund Academic.
Malloch, S., & Trevarthen, C. (2009). Communicative Musicality. Exploring the basis of human companionship. Oxford University Press.
Ridder, H. M. O., & Ottesen, Aa. M. (2012). Vitalitetsformer og spejlneuroner - anvendt i læringsmodel for professionelle omsorgsgivere. Dansk Musikterapi 2012, 9 (2).
Ridder, H. M. O. (2017). Selvregulering og dyadisk regulering med demensramte. I C. Lindvang og B. D. Beck. Musik, krop og følelser. Neuroaffektive processer i musikterapi, s. 197 – 210. Frydenlund Academic.
Stern D. N. (2005, 4. oplag). Spædbarnets interpersonelle verden: et psykoanalytisk og udviklingspsykologisk perspektiv. Hans Reitzels Forlag.
Stern D. N. (2010, 1. oplag). Vitalitetsformer dynamiske oplevelser i psykologi, kunst, psykoterapi og udvikling. Hans Reitzels Forlag.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Man må linke til og downloade artiklen, men ikke distribuere den kommercielt.