Elevoplevelser af professionelle skolekoncerter
Et casestudy af ”Levende Musik i Skolen”
Abstract
Vi adresserer hér emnet elevoplevelser ved professionelle skolekoncerter. Vi gør det gennem at analysere empirisk materiale fra ”Levende Musik i skolen” (LMS), der udgør et særligt koncerttilbud til danske grundskoleelever. I artiklen anser vi professionelle skolekoncerter for æstetiske oplevelser, og vi udforsker fænomenet professionelle skolekoncerter inklusiv for- og efterarbejdet til dem, som vi kalder for oplæg og nedlæg, samt hvordan de kontekstuelt er placeret i en skolekultur. Det har vi gjort i vores forskerteam gennem casestudier, der rummede evalueringer, feltnoter, interviews og tegninger. I denne artikel tildeler vi undervisningsmaterialet, der følger med LMS koncerter, et særligt fokus, og viser hvordan det påvirkede elevkoncertoplevelserne og deres værdi.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.