Småbørns muligheder for deltagelse i udvikling af sprog i dagtilbud
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133034Referencer
Bruner, J. (1999). Mening i handling. Aarhus: Klim.
BUPL (2021). Pædagogmangel kræver både nationale og lokale løsninger. Lokaliseret d. 20. november 2021 på bupl.dk/nyhed/bupl-paedagogmangel-kraever-baade-nationale-og-lokale-loesninger/.
BUVM (2021) Sprogvurdering og sprogstimulering. Lokaliseret d. 24. november 2021 på uvm.dk/dagtilbud/paedagogiske-redskaber-og-rammer/sprogvurdering-og-sprogstimulering.
Gibbons, P. (2016). Styrk sproget, styrk læringen. Sproglig udvikling og stilladsering i flersprogede klasserum (2. oplag). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Honneth, A. (2006). Kamp om anerkendelse. København: Hans Reitzels Forlag.
Illeris, K. (2015). Læring. (3. udg.). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Krogh, S. & Smidt, S. (2013). Dokumentation og pædagogik. I: Ritchie, T. (red.), Metoder i pædagogisk praksis (s. 139-156). Værløse: Billesøe og Baltzer.
Københavns Kommune (2020). Obligatoriske sprogvurderinger og læringstilbud. Lokaliseret d. 24. november 2021 på kk.dk/borger/pasning-og-skole/pasning-0-6-aar/obligatoriske-sprogvurderinger-og-laeringstilbud.
Palludan, C. (2005). Børnehaven gør en forskel. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.
Vygotsky, L.S. (1982). Tænkning og sprog. København: Hans Reitzels Forlag.
Wenger, E. og Lave, J. (2003). Situeret læring og andre tekster. København: Hans Reitzels Forlag.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.