Småbørns muligheder for deltagelse i udvikling af sprog i dagtilbud

Forfattere

  • Ulla Kofoed

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133034

Referencer

Bruner, J. (1999). Mening i handling. Aarhus: Klim.

BUPL (2021). Pædagogmangel kræver både nationale og lokale løsninger. Lokaliseret d. 20. november 2021 på bupl.dk/nyhed/bupl-paedagogmangel-kraever-baade-nationale-og-lokale-loesninger/.

BUVM (2021) Sprogvurdering og sprogstimulering. Lokaliseret d. 24. november 2021 på uvm.dk/dagtilbud/paedagogiske-redskaber-og-rammer/sprogvurdering-og-sprogstimulering.

Gibbons, P. (2016). Styrk sproget, styrk læringen. Sproglig udvikling og stilladsering i flersprogede klasserum (2. oplag). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Honneth, A. (2006). Kamp om anerkendelse. København: Hans Reitzels Forlag.

Illeris, K. (2015). Læring. (3. udg.). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Krogh, S. & Smidt, S. (2013). Dokumentation og pædagogik. I: Ritchie, T. (red.), Metoder i pædagogisk praksis (s. 139-156). Værløse: Billesøe og Baltzer.

Københavns Kommune (2020). Obligatoriske sprogvurderinger og læringstilbud. Lokaliseret d. 24. november 2021 på kk.dk/borger/pasning-og-skole/pasning-0-6-aar/obligatoriske-sprogvurderinger-og-laeringstilbud.

Palludan, C. (2005). Børnehaven gør en forskel. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.

Vygotsky, L.S. (1982). Tænkning og sprog. København: Hans Reitzels Forlag.

Wenger, E. og Lave, J. (2003). Situeret læring og andre tekster. København: Hans Reitzels Forlag.

Downloads

Publiceret

2022-07-06

Citation/Eksport

Kofoed, U. (2022). Småbørns muligheder for deltagelse i udvikling af sprog i dagtilbud. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 28(74). https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133034

Nummer

Sektion

Artikler