Undervisningsmaterialer i den erhvervsrettede danskundervisning

– begrænsninger og perspektiver

Forfattere

  • Ingrid Obdrup Guldborgsund Sprog- og Integrationscenter

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128119

Nøgleord:

Undervisningsmateriale, Danskundervisning

Resumé

Resumé

Forfatterbiografi

Ingrid Obdrup, Guldborgsund Sprog- og Integrationscenter

Faglig koordinator

Referencer

Lund, K. (2015). Fokus på sprog & Fokus på sprogindlæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A. S. (red.), Sprogfag i forandring – pædagogik og praksis (2. udg., s. 87-167). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Obdrup, I. A. (2016). Undervisningsmaterialet Puls 2 før og efter loven om arbejdsmarkedsrettet danskundervisning – samspillet mellem danskuddannelseslovgivningen og et udvalgt undervisningsmateriale. Speciale ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet. (Ikke udgivet).

Pedersen, M. S. (2007). På vej med sproget – arbejde, livshistorie og sproglæring. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Slotorub, F. & Jersild Moreira, N. (2014a). Puls 2 (2. reviderede udg. – i al væsentlighed svarende til 1. udg. fra 2009). København: Alfabeta.

Slotorub, F. & Jersild Moreira, N. (2014b). Puls 2 (3. udg.). København: Alfabeta. Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet (2014). BEK nr. 65 af 22/01/2014.

Downloads

Publiceret

2018-12-12

Citation/Eksport

Obdrup, I. (2018). Undervisningsmaterialer i den erhvervsrettede danskundervisning: – begrænsninger og perspektiver. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(66), 78–84. https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128119