Undervisningsmaterialer i den erhvervsrettede danskundervisning
– begrænsninger og perspektiver
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128119Nøgleord:
Undervisningsmateriale, DanskundervisningResumé
Resumé
Referencer
Lund, K. (2015). Fokus på sprog & Fokus på sprogindlæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A. S. (red.), Sprogfag i forandring – pædagogik og praksis (2. udg., s. 87-167). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Obdrup, I. A. (2016). Undervisningsmaterialet Puls 2 før og efter loven om arbejdsmarkedsrettet danskundervisning – samspillet mellem danskuddannelseslovgivningen og et udvalgt undervisningsmateriale. Speciale ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet. (Ikke udgivet).
Pedersen, M. S. (2007). På vej med sproget – arbejde, livshistorie og sproglæring. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
Slotorub, F. & Jersild Moreira, N. (2014a). Puls 2 (2. reviderede udg. – i al væsentlighed svarende til 1. udg. fra 2009). København: Alfabeta.
Slotorub, F. & Jersild Moreira, N. (2014b). Puls 2 (3. udg.). København: Alfabeta. Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet (2014). BEK nr. 65 af 22/01/2014.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.