Inddragelse af hverdagen i andetsprogsundervisningen

Forfattere

  • Charlotte Sun Studieskolen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.125862

Nøgleord:

Andetsprogsundervisning, Danskundervisning

Referencer

Austin, J. L. (1962). How to do things with words. Oxford: Oxford University Press.

Donato, R. (1994). Collective scaffolding in second language learning. I: Lantolf, J. P. & Appel, G. (red.), Vygotskian Approaches to Second Language Research (s. 33-56). New Jersey: Ablex Publishing Corporation.

Gelbek, K. (2004). Tempo 2. København: Alfabeta Forlag.

Gibson, J. J. (1986). The Ecological Approach to Visual Perception. New Jersey: Lawrence Erlbaum Association.

Jensen, C. S. (2016). Økologiske nicher og handlinger i andetsprogstilegnelse, læring og undervisning, NyS, 50, 150-182.

Jeppesen, B. & Maribo, G. (2008). Det kommer. København: Alfabeta Forlag.

Kramsch, C. (2002). How can we tell the dancer from the dance? I: Kramsch, C. (red.), Language Acquisition and Language Socialization. Ecological Perspectives. London: Continuum.

Langgaard, B. (2008). Danske stemmer. København: Gyldendal.

Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated Learning. Legitimate Peripheral Participation. Cambridge: Cambridge University Press.

Slotorub, F. & Moreira, N. (2011). Puls 3. København: Alfabeta Forlag.

Steffensen, S. V. (2016). Sprogvidenskabens kognitive spørgsmål: en introduktion til den distribuerede sprogtilgang, NyS, 50, 13-54.

Thorborg, L. (2011). Videre mod dansk. Trin for trin. Albertslund: Forlaget Synope.

Downloads

Publiceret

2022-03-07

Citation/Eksport

Sun, C. (2022). Inddragelse af hverdagen i andetsprogsundervisningen. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(66), 40–46. https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.125862