Almen Sprogforståelse på Nørresundby Gymnasium

Forfattere

  • Elisabeth Nedergaard

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v12i37.114615

Resumé

Nørresundby Gymnasium & HF-kursus har igennem flere år op til reformen arbejdet med pædagogisk udviklingsarbejde både inden for naturvidenskab og på det sproglige område. Alle skolens sproglærere har været involveret i at skabe en bedre basis for grammatikundervisningen i 1.g. Vi har udviklet et system med fire moduler: Ord- klasser, sætningsled, verber og helsætningsanalyse. Konceptet og det dertil udviklede materiale blev efter det første års erfaringer redigeret igennem, suppleret med en hjemmeside og udgivet som bogen Fra ord til sætning. (...)

Downloads

Publiceret

2006-10-01

Citation/Eksport

Nedergaard, E. (2006). Almen Sprogforståelse på Nørresundby Gymnasium. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 12(37), 17–22. https://doi.org/10.7146/spr.v12i37.114615