En global dagsorden for skolen?

Forfattere

  • Leif Moos

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v12i38.114595

Resumé

Da decentraliseringen af den offentlige sektor begyndte for godt 20 år siden, troede mange at der var tale om en demokratisering. Det var der – måske – også, men den danske måde at følge subsidiaritetsprincippet (beslutningerne lægges så tæt på dem de går ud over, som muligt) har også haft sine problematiske sider. Decentraliseringen medførte bl.a. at koblingerne mellem statslige og kommunale myndigheder såvel som koblingerne mellem de kommunale myndigheder og skolerne blev løsere, idet de direkte reguleringer og styringsforskrifter blev reduceret.

Downloads

Publiceret

2006-12-01

Citation/Eksport

Moos, L. (2006). En global dagsorden for skolen?. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 12(38), 4–6. https://doi.org/10.7146/spr.v12i38.114595