RADAR - Historiedidaktisk tidsskrift https://tidsskrift.dk/radar <p>RADAR – Historiedidaktisk Tidsskrift har til opgave at omsætte viden til og i praksis - samt skabe ny viden af relevans for uddannelser og praksis. Artiklerne behandler diverse faglige emner indenfor historiedidaktik, historieformidling og kulturfagsdidaktik.</p> da-DK <p>Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.</p> <p>Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.</p> historielab@ucl.dk (Loa Ingeborg Bjerre) historielab@ucl.dk (Kamilla Bjørnskov Olsen) Mon, 20 Jan 2025 11:16:23 +0100 OJS 3.3.0.13 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Praksisfaglighed i historiefag og eksterne læringsmiljøer https://tidsskrift.dk/radar/article/view/152721 <p style="font-weight: 400;">Med udgangspunkt i en case fra Skoletjenesten Kolding viser artiklen, hvordan praksisfaglighed kan se ud i et eksternt læringsmiljø. Det belyses og diskuteres, hvordan konkrete eksempler fra et undervisningsforløb om besættelsestiden kan illustrere dimensioner af et historiefag, der realiserer den politiske ambition om øget praksisfaglighed. Artiklen giver dermed et bud på, hvordan man kan tale om og udvikle praksisfaglighed som begreb og som praktisk undervisning i spændingsfeltet mellem grundskolens historiefag og eksterne læringsmiljøer.</p> Dennis Hornhave Jacobsen Copyright (c) 2025 Delt mellem forfatter(e) og redaktionen https://tidsskrift.dk/radar/article/view/152721 Mon, 20 Jan 2025 00:00:00 +0100