Når skoler og museer rigtigt arbejder sammen

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107488

Nøgleord:

Den åbne skole, Eksemplarisk læringsforløb, Historie, Historiedidaktik, Museet i den åbne skole, Praksismanuel, SkoletjenesteNetværket

Resumé

Det nationale projekt "Museet i den åbne skole" - om lærende partnerskaber mellem skoler og museer og med delvis kommunal medvirken - satte et foreløbigt punktum med en konference på Hindsgavl Slot i november 2016. Spørgsmålet er, hvad der nu skal ske.

Referencer

Læs mere om baggrunden for den åbne skole hos Justine Grønbæk Pors: Den åbne skole og det autentiske mellemrum mellem skolen og virkeligheden. Social Kritik 146/2016, p.14-23.

Intrface (samarbejder mellem ungdomsuddannelser og museer, www.intrface.dk), Learning Museum (samarbejder mellem læreruddannelser og museer, www.learningmuseum.dk) og Museum+Skole (et delprojekt under Museumsundervisning MidtNord 2009-2012)

Andersen, Marie Festersen (red.) (2016), Praksismanual for samarbejde mellem museum, skole og kommune.

Erfaringer fra støttede samarbejdsprojekter. Nationalt netværk af skoletjenester (2016). Kortlægningen kan downloades fra: http://skoletjenestenetvaerk.dk/ny-national-kortlaegning-fra-skoletjenestenetvaerk/

Downloads

Publiceret

2017-12-31

Citation/Eksport

Steensen, S. C. (2017). Når skoler og museer rigtigt arbejder sammen. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 4(1), 8–16. https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107488