Pædagogisk bæredygtighed – fra dyade til verdenssamfund

Forfattere

  • Hans Månsson Center for Social Bæredygtighed

DOI:

https://doi.org/10.7146/pl.v34i1.8841

Nøgleord:

Pædagogisk bæredygtighed

Resumé

Artiklen revitaliserer begreberne social kapital og social bæredygtighed som afsæt for udvikling og formulering af en ‘bæredygtighedens pædagogik’.

Dette perspektiv nødvendiggør et dynamisk samspil mellem forståelsen af mennesket som ‘human being’ og ‘human becoming’. Helt centralt i denne optik står opmærksomheden på menneskets iboende sociale egenskaber og kompetencer, som determinerende klangbund for skabelse, konsolidering og videreudvikling af social kapital i og på tværs af subkulturer i samfundet.

Forfatterbiografi

Hans Månsson, Center for Social Bæredygtighed

Hans Månsson, cand. pæd. i almen pædagogik; partner i Center for Social Bæredygtighed

Downloads

Publiceret

2013-06-01

Citation/Eksport

Månsson, H. (2013). Pædagogisk bæredygtighed – fra dyade til verdenssamfund. Psyke & Logos, 34(1), 36. https://doi.org/10.7146/pl.v34i1.8841