Rockkoncerten
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v13i2.134181Resumé
Artiklen tager udgangspunkt i modsætningen mellem teknologi/teknik og musik og redegør for, hvordan rockkoncerten i sin klassiske form tilbyder sit publikum nærvær og via sine ritualer spiller på en før-teknologisk bevidsthed (autenticitet). Dernæst gennemgås rockkoncertens udvikling fra sportsagtig begivenhed over en kollektiv masseoplevelse i 60' erne, performanceagtige quasi-kulturelleforestillinger i 70' erne og 80' erne til mere subjektiverede oplevelsesformer i 90' erne.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.