ER PÆDAGOGIK EN VIDENSKAB, ET FAG, EN DISCIPLIN?
kan pædagogik som videnskab give det praktiske felt et løft?
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v19i2.133507Resumé
Siden 1992 har de mellemlange videregående uddannelser været brikker i et meget turbulent uddannelsespolitisk spil. Snart skal uddannelserne være akademiske, snart professionsrettet. På trods af denne turbulens har pædagoger, lærere, sygeplejersker og socialrådgivere været i stand til at følge med og tilpasse sig lovgivningen. Spørgsmålet, som behandles i denne artikel er om der i denne omskiftelige tid kan skabes en vertikal dialog mellem det videnskabelige felt, det uddannelsesmæssige- og det praktiske felt.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.