DIDAKTIK MELLEM ETIK OG PSYKOLOGI
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v19i2.133505Resumé
Artiklen omhandler de didaktiske problemer, der er forbundet med at sætte psykologien som den overordnede forståelsesramme for pædagogikken. Det trækkes frem, at der er en tiltagende indholds- og formålstømning af undervisningen. Dette har som følge at kundskabsformidling og opdragelse miskrediteres og at den didaktiske refleksion af forholdet mellem intention og praksis tilsløres. Der sker en funktionalisering af uddannelserne. Der stilles det spørgsmål, om indhold, formål og formidling vender tilbage i forvrænget form som disciplineringsmidler.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.