DIDAKTIK MELLEM ETIK OG PSYKOLOGI

Forfattere

  • Gerda Kraft

DOI:

https://doi.org/10.7146/pl.v19i2.133505

Resumé

Artiklen omhandler de didaktiske problemer, der er forbundet med at sætte psykologien som den overordnede forståelsesramme for pædagogikken. Det trækkes frem, at der er en tiltagende indholds- og formålstømning af undervisningen. Dette har som følge at kundskabsformidling og opdragelse miskrediteres og at den didaktiske refleksion af forholdet mellem intention og praksis tilsløres. Der sker en funktionalisering af uddannelserne. Der stilles det spørgsmål, om indhold, formål og formidling vender tilbage i forvrænget form som disciplineringsmidler.

Forfatterbiografi

Gerda Kraft

Gerda Kraft er cand.mag i dansk og filosofi. Undervisningsassistent i psykologi ved
Aalborg Universitet.

Downloads

Publiceret

2022-08-04

Citation/Eksport

Kraft, G. (2022). DIDAKTIK MELLEM ETIK OG PSYKOLOGI. Psyke & Logos, 19(2). https://doi.org/10.7146/pl.v19i2.133505

Nummer

Sektion

Artikler