EFTERUDDANNELSE OG FORANDRING
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v17i2.133277Resumé
Udviklingen af efteruddannelse har både i det praktiske udviklingsarbejde og i diskursen vedr. efteruddannelse haft uddannelsesinstitutionernes perspektiv som det væsentligste. I artiklen argumenters der for, at dette perspektiv på flere måder er en forhindring for at realisere målsætningerne om efteruddannelse som et aktiv i organisatoriske forandringsprocesser. Der peges på, at der, set fra et brugerperspektiv, skal stilles helt andre spørgsmål til praksisfeltet »efteruddannelse «. Disse spørgsmål forsøges illustreret gennem en række skitser af efteruddannelsesforløb. Afslutningsvis fremhæves en række spørgsmål efteruddannelsesudbydere må forholde sig til og en række praktiske konsekvenser af disse.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.