BILLEDFREMSTILLING SOM LÆRING I VIRKELIGHEDEN
DOI:
https://doi.org/10.7146/pl.v18i1.133233Resumé
En tidligere undersøgelse af flere tusinde børnebilleder fremstillet i perioden 1900-1990 danner grundlag for denne artikel'. Med udgangspunkt i det omfattende materiale er eksempler på et barns billeder og billedfremstilling valgt ud. Artiklen sigter mod at belyse det udvalgte barns billede som eksempel på, hvordan billeder kan betragtes som midler i læring, der bearbejder forhold mellem børn i udvikling og disse børns virkelighed.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsret er tidsskriftets og forfatternes. Det er gældende praksis, at artikler publiceret i Psyke & Logos, som efterfølgende oversættes til andet sprog, af forfatteren frit kan publiceres i internationale tidsskrifter, dog således at det ved reference fremgår, at den oversatte artikel har et forlæg i en dansksproget version i Psyke & Logos. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard). Link foretrækkes, fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler.