Børnestavning. Hvad siger forskningen?

  • Stine Fuglsang Engmose
Nøgleord: børnestavning, stavning, forskning

Resumé

I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 1970’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens saerlige interesse er undervisningspotentialet for børnestavning. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Og er der noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.

Publiceret
2019-02-11
Citation/Eksport
Engmose, S. (2019). Børnestavning. Hvad siger forskningen?. Psyke & Logos, 39(2), 45-63. Hentet fra https://tidsskrift.dk/psyke/article/view/112414