I grønt selskab - Virksomhedskommunikation og den nye miljøbevidsthed

Authors

  • David Bernstein

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v9i20.966

Abstract

For David Bernstein handler den grønne udfordring, som virksomhed- erne i dag står overfor, ikke blot om miljøbevidsthed og økologi, men også om helt nye kommunikations- og ledelsesformer: "Miljøbevidst- hed er filosofisk set i oppotion til autoritetstro(...) Hvis man giver grøn kommunikation en stiv hierarkisk form og herser med folk, har man slet ikke forstået hverken det grønne eller hvad det vil sige at kommu- nikere". "Det grønne" udgør således blot den seneste udvidelse af det holistiske syn på kommunikation, som David Bernstein har forfægtet i årevis som kommunikationsrådgiver (for nogle år siden bl.a. for det danske medicinalfirma Novo) og forfatter, f.eks. i klassikeren "Com- pany Image and Reality: A Critique of Corporate Communications" (1984). Artiklen er en beaerbejdet udgave af et oplæg holdt ved års- mødet i Sammenslutningen af Medieforskere i Danmark, november 1992. Den er oversat af Ebbe Klitgaard.

Downloads

Published

1993-09-01

How to Cite

Bernstein, D. (1993). I grønt selskab - Virksomhedskommunikation og den nye miljøbevidsthed. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 9(20), 9 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v9i20.966