Avislæsning gennem 20 år

Authors

  • Sigurd Bennike

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v7i16.939

Abstract

Hvis man vil forstå udviklingen på dagbladsområdet, er det nødvendigt, men langtfra tilstrækkeligt at kende til avisernes oplagstal; man må des- uden have oplysninger om læserne, blandt andet deres demografiske karakteristika: disse oplysninger findes i et "media indeks". Sigurd Ben- nike, mangeårog drivkraft i Dansk Media Komite, præsenterer her i over- sigtsform 20 års talmateriale med tilhørende forklaringer fra Dansk Media Indeks. Tallene indeholder oplysninger om den andel af befolkningen der læser hverdagsavis, læserprofilen for forskellige dagbladstyper samt en række forskellige kontaktparametre, bl.a. dagbladenes stærke og svage sider i forhold til andre medier, læsested og -tidspunkt.

Downloads

Published

1991-09-01

How to Cite

Bennike, S. (1991). Avislæsning gennem 20 år. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 7(16), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v7i16.939