Manuskripter

Onlinemanuskripter

Har du allerede et brugernavn/en adgangskode til Studier i Pædagogisk Filosofi?
Gå til logon

Har du brug for et brugernavn/en adgangskode?
Gå til registrering

Du skal være registreret og logget på for at kunne fremsende elementer online og for at kontrollere de aktuelle manuskripters status.

 

Retningslinjer for forfattere

Bidrag til Studier i pædagogisk filosofi modtages og reviewes året rundt.

Krav til indsendte manuskripter:

  1. I første omgang (altså for at kunne accepteres til fagfællebedømmelse (peer-review)):

    Det indsendte manus må ikke tidligere være blevet publiceret på skandinaviske sprog, og det må heller ikke være sendt parallelt til et andet tidsskrift med henblik på at komme i betragtning til at blive publiceret.

    Artikel manus uploades som Wordfil eller RTF til tidsskriftet. Det kræver registering som forfatter. Se http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/spf/user/register

    Manus bør indeholde et kort resummé (100 ord), der sammenfatter artiklens indhold og formål, ligesom forfatterne bedes angive max. 10 nøgleord.

    Manus skal være anonymiseret, dvs. ingen autoreferencer ("min artikel..."), fjern forfatter identifikation fra filens dokumentegenskaber.

    Omfang: 30.000-80.000 anslag incl. alt (noter, mellemrum, litteratur etc.)

    Sprog: Dansk, norsk, svensk

    OBS! OBS!
    Artikel manus på engelsk kan indsendes til bedømmelse.


  2. I anden omgang (altså hvis bidraget antages til publikation), så skal følgende gælde:

    Manus skal opfylde normerne for "Notes and Bibliography" på http://www.chicagomanualofstyle.org/tools_citationguide.html

    Brug venligst fodnoter. Alle fremmedsproglige citater skal oversættes; angiv gerne original citat i fodnote.
    Forfatterne bedes ligeledes angive institutionel tilknytning og mailadresse.

    Manus sker al et kort abstract (max. 100 ord) på engelsk.

Anmeldelser:

  • Forslag om bog til anmeldelse med angivelse af anmelders postadresse sendes i første omgang til anmeldelsesredaktion (spf-anm@paedagogiskfilosofi.dk).

    Hvis forslaget godtages (som note, anmeldelse eller essay), sørger redaktionen for at bogen (bøgerne) tilsendes anmelderen.

    Bognoter 2.000 anslag, anmeldelser 8.000 anslag og essays 20.000 anslag. Essays indsendes som almindelige artikler til fagfællebedømmelse.

 

 

Oplysninger om ophavsret

 

The author(s) and the journal share the Copyright.

 

Articles published in Studier i Pædagogisk Filosofi (Studies in Philosophy of Education) may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.

 

Articles submitted to Studier i Pædagogisk Filosofi (Studies in Philosophy of Education) may not be submitted to - or published in - other journals. Articles may be uploaded in institutional repositories if the author is required to so as part of a grant or institutional requirement.

 

.

 

Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger

De navne og adresser, der angives på dette tidsskrifts hjemmeside, vil udelukkende blive anvendt til tidsskriftets angivne formål og vil ikke blive gjort tilgængelige til andre formål eller for andre parter.

 
Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK