Danske moskéer på Facebook

Jonas Aahave Uhd

Resumé


Med baggrund i dét, vi ved om de danske moskéer, fra henholdsvis Religion i Aarhus (2013), Moskeer i Danmark (2006) samt Moskeer i Danmark II (udkommer efteråret 2017), vil denne artikel mere specifikt præsentere resultaterne af en eksplorativ og kortlæggende undersøgelse
af moské-landskabet på Facebook. Spørgsmål som ’Hvor mange moskéer bruger Facebook?’, ’Er der forskel i repræsentation af anerkendte trossamfund og ikke-anerkendte trossamfund?’, ’I hvor høj grad bruger moskéerne mediet?’, ’Hvad opdaterer de generelt om?’ og ’Hvordan vil de
gerne fremstå?’ vil blive forsøgt besvaret. Resultaterne vil efterfølgende tolkes i lyset af ovenstående problemstilling, dog mere specifikt: mediernes enten komplementerende eller begrænsende effekt på moskéernes autoritet og autenticitet.

Nøgleord


Religion i Danmark; Islam; Godkendte Trossamfund; Facebook; sociale medier

Fuld tekst:

PDF

Refbacks (eksterne referencer)

  • Der er p.t. ingen refbacks.


Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


ISSN-nummer: 2445-5024

Hostet af Det Kgl. Bibliotek