Instruktør eller underviser? En analyse af kompetencemålsprøven i undervisningsfaget ”Idræt” på Læreruddannelsen i Danmark

Katrine Bertelsen, Martin Elmbæk Knudsen

Resumé


En evaluering af læreruddannelsen dokumenterer, at uddannelsens kompetencemålsprøver bør videreudvikles for bedre at kunne ”vurdere om den studerende demonstrerer undervisningskompetence i det pågældende fag i folkeskolen”.


Forskning har vist, at idrætslæreruddannelse i vesten handler om at
blive en kompetent atlet, hvilket bringer den studerendes egne bevægelsesfærdigheder i fokus. Derfor analyserer dette studie, om kompetencemålsprøven i idræt vurderer de studerendes undervisningskompetence, eller om det, som i andre lande, er den studerendes bevægelsesfærdigheder, som er i fokus.


Fuld tekst:

PDF

Refbacks (eksterne referencer)

  • Der er p.t. ingen refbacks.


Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


Hostet af Det Kgl. Bibliotek