Ekspeditionen som undersøgelsesmetode
DOI:
https://doi.org/10.7146/ffi.v31i0.109045Resumé
There is a long tradition for going on expeditions. What is special about expeditions as an approach and a method? Which knowledge processes are brought into play? And how can these be used in practice when studying one’s own culture? This is explored by going on smaller expeditions around the Helnæs Bay and the South Funen Archipelago in Denmark. The Nordic outdoor education perspective is used to understand the knowledge processes brought into play.
Downloads
Publiceret
2015-12-01
Citation/Eksport
Haahr, J. (2015). Ekspeditionen som undersøgelsesmetode. Forum for Idræt, 31, 111–122. https://doi.org/10.7146/ffi.v31i0.109045
Nummer
Sektion
Forum for Idræt - Generelt
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).