Bevægelse i dagtilbud

Kristian Fahnøe Munksgaard, Thomas Skovgaard, Lisbeth Runge Larsen

Resumé


På legepladsen, i motorikrummet eller på gangene i et dansk dagtilbud støder man helt sikkert på børn, der løber, hopper, tumler eller triller frem og tilbage og ind i mellem hinanden. Det er der mange grunde til at glædes over, og samtidig arbejde for at endnu flere får en fysisk aktiv hverdag i dagtilbud. Det er nemlig sådan, at bevægelse fremmer børns glæde (Sørensen, 2012), og bevægelse har gavnlige effekter på motorisk udvikling, psykosocial sundhed og
kognition hos børn i 0-6 års alderen (Sundhedsstyrelsen, 2016).


Fuld tekst:

PDF

Refbacks (eksterne referencer)

  • Der er p.t. ingen refbacks.


Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


Hostet af Det Kgl. Bibliotek