Trefasemodellen – didaktisk planlægning af lokalprogression

Forfattere

  • Claus Michelsen Syddansk Universitet
  • Nadia Rahbek Dyrberg Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v9i16.8830

Nøgleord:

progression, didaktisk model

Resumé

Ved Det Naturvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet, blev trefasemodellen anvendt som et didaktisk redskab til at understøtte progression i de studerendes læring lokalt i de enkelte faglige forløb på første studieår 2012/13. Artiklen beskriver baggrunden for og udviklingen af trefasemodellen og præsenterer med udgangspunkt i de studerendes evalueringer de første erfaringer med modellen.

 

 

In the academic year 2012/13 the Faculty of Science at the University of Southern Denmark, implemented a didactical tool called the three phase model. The model was used to track the progress of first year students on the university’s academic courses. The paper describes both the incentive for and the development of the three phases model and presents preliminary results based on the evaluations of the first cohort of students.

Forfatterbiografier

Claus Michelsen, Syddansk Universitet

Det Naturvidenskabelige Fakultet, Prodekan for uddannelse, lektor, ph.d.

Nadia Rahbek Dyrberg, Syddansk Universitet

Det Naturvidenskabelige Fakultet, cand.scient., studiefasekoordinator

Downloads

Yderligere filer

Publiceret

2014-03-01

Citation/Eksport

Michelsen, C., & Dyrberg, N. R. (2014). Trefasemodellen – didaktisk planlægning af lokalprogression. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 9(16), 18–30. https://doi.org/10.7146/dut.v9i16.8830