Introduktion til diskussionsforum som læringsplatform

Forfattere

  • Rasmus Bysted Møller Sektion for Idræt, Institut for Folkesundhed, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v11i21.23278

Resumé

Denne artikel argumenterer for brugen af diskussionsforum på den elektroniske platform Blackboard som en effektiv studenteraktiverende undervisningsform. Argumentationen er baseret på relevant læringsteori og konkrete erfaringer med denne form for ’Educational IT’ i tilknytning til et kursus i Sport og Etik’ ved Sektion for Idræt. This article introduces the idea of using a discussion board on the electronic platform Blackboard as an educational tool to activate student learning between classroom hours. The article references relevant learning theory and includes concrete experiences with this form of Educational IT when used with student cohorts on a Sport and Ethics course within a Sport Science programme.

Forfatterbiografi

Rasmus Bysted Møller, Sektion for Idræt, Institut for Folkesundhed, Aarhus Universitet

Cand.mag i Filosofi, Ph.d. Adjunkt ved Sektion for Idræt, AU.

Downloads

Publiceret

2016-10-03

Citation/Eksport

Møller, R. B. (2016). Introduktion til diskussionsforum som læringsplatform. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 11(21), 158–165. https://doi.org/10.7146/dut.v11i21.23278