Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Paideia
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Retningslinjer for forfattere
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Nyeste
Arkiver
Søg
Log på
Søg
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 28 (2024): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Nr. 28 (2024): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Tema: 30 efter Salamancaerklæringen
Publiceret:
2024-11-01
Leder
Leder
Anne-Karin Sunnevåg, Thomas Nordahl, Anita Eriksson, Marita Cronqvist, Charlotte Ringsmose, Ole Hansen
4-5
PDF
Artikler
Lederartikkel – Salamanca 30 år etter
Thomas Nordahl
6-14
PDF
30 år med inkluderende opplæring i norsk skole
Peder Haug
15-24
PDF
Inklusion i almenundervisningen i Danmark: Hvad har vi lært efter Salamanca?
Ane Qvortrup, Lars Qvortrup
25-37
PDF
Var står vi och vart är vi på väg? Inkluderande utbildning i Sverige 30 år efter Salamancadeklarationen
Thomas Barow, Gunnlaugur Magnússon
38-47
PDF
Inkludering i finsk utbildning: utmaningar, möjligheter och framtida riktlinjer för specialpedagogik
Heidi Harju-Luukkainen
48-60
PDF
Daglige rutiner og børns deltagelse – den inspirerende praksis ifølge pædagogisk personale
Lone Svinth, Charlotte Ringsmose
61-74
PDF
Lärarstudenters argument för skolans rumsliga organisering
Jens Gardesten, Katarina Herrlin
75-86
PDF
Boganmeldelse
Trivsel og mistrivsel – mellem offergørelse og kompetencegørelse
Hans Jørn Søberg
88-89
PDF
Bogomtaler
Ole Hansen
90-94
PDF
Udviklet af
Open Journal Systems
Nøgleord
Sprog
Dansk
Svenska
Norsk Bokmål
Information
Til forfattere